Gua Kasi Adjust

Posted: 26 November, 2008 in Kata Kata, Luahan, Pegangan Hidup, Rindu, Ujian

hari yang dilalui
tanpa orang yang tersayang dan dirindui
amat menyakitkan
itu kata dia

aku banyak diam dan sedikit menjauhkan diri
sibuk dari kesibukan dia
lega apa yang lalui itu selamat
syukur harus ku panjatkan pada Nya

Lepas semua itu
aku terfikir ayat ini
gua kasi adjust”
patutkah aku adjust
diam, belum fikir apa tindakan susulan

Aku teringat ini

Banyak kelok ke penarik
kelok tumbuh pohon kuini
Nan elok bawalah balik
nan buruk tinggallah disini

memang betul kata dia
hari yang dilalui
tanpa orang yang tersayang dan dirindui
amat menyakitkan
aku pun dah macam mereng sikit

tiba-tiba rasa rindu
rindu pada diri aku sendiri
rindu pada aku yang dulu

Leave a Reply

