Aku, Semalam dan Hari Ini

Posted: 26 November, 2008 in Aku, Anak, Emosi, Hidup, Kenangan, Luahan, Sakit
Semalam
dengan sendirinya aku mc
sakit gigi yang dah lama
pi dental check up dan tetapkan appointment
next week nak operate geraham bongsu
yang tumbuh lintang pukang
aku tengok sendiri dengan x ray
dan aku baru tahu dentist pun ada x ray
daif dan naif

Semalam
aku dengan sendirinya mc
jalan-jalan sepetang
menuju arah kesitu

“Pasar Raya Besar Gergasi”, Aisyah pantas menunjuk tahap kecekapan membacanya tanpa disuruh

“Ehh, bukan lah! Pasar Raya Kecik Gergasi”, aku cuba menidakkan bacaannya

“Pasar Raya besarlah dia tulis ayah, kalau Pasar Raya kecik, kereta boleh parking satu aje. Semua kecik-kecik aje. Kita tak boleh muat pintu tau”, hujah Aisyah.

“Memanglah ayah, gergasi mana boleh kecik. Kalau tak mesti orang panggil orang kenit. Mestilah dia tulis Pasar Raya Besar Gergasi kat situ”, Farhan membantu hujah Aisyah

“Betullah tu”, ayat aku mengaku kalah. Bijak-bijak, dan aku terkena belanja ayam goreng pakcik berjanggut putih. Bersamanya juga ada hadiah sampingan jam tangan Encik Krab yang tinggal di negeri Bikini Bottom dalam cerita itu.

“Farhan, jam Farhan pukul berapa”, pertanyaan mereka berdua bersilih ganti selang seminit sebaik sahaja aku set dan serahkan harta benda mereka itu

“Eh, kenapa jam Aisyah kata pukul 5.58 tapi jam Farhan 5.59 pulak. Jam ni dah rosak la. Tengok rupa Encik Krab kat jam Aisyah lain sikit dari Farhan punya”.

Malas la nak cerita, kalau tak esok pun tak abis cerita pasal diaorang. Begitulah pertanyaan sesama mereka sampai lewat malam nak tidur.

*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

Hari ini
Aku masih sakit gigi (dengan sendirinya mc)
Masih lagi disibukkan dengan ujian itu
tahap kecekapan bahasa inggeris
+ dengan beberapa agenda yang menuntut masaku
kalau ada rezeki ada la
masih tidak menaruh harapan terlalu tinggi
kerana sponsorship dan sokongan itu lebih penting
kalau orang mahu aku pasti pergi kesitu
walaupun aku hampir ke situ

terdengar lagu ini
terasa macam nak layan
waktu-waktu aku sakit gigi ni
layannnn!

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Apakah yang engkau cari
Tak kau temukan di hatiku
Apakah yang engkau inginkan
Tak dapat lagi ku penuhi
Begitulah aku
Pahamilah aku

Mungkin aku tidaklah sempurna
Tetapi hatiku memilikimu sepanjang umurku
Mungkin aku tak bisa memiliki
Dirimu seumur hidupku

Dirimu seumur hidupku

Mendengarnya
aku bertambah sakit
dan moga dia turut mendengar

Leave a Reply

